ZUID-AFRIKA – De wijngaarden en kelders zijn tijdelijk gesloten voor publiek, maar toch krijgt Zuid-Afrika nog elke dag duizenden wijnliefhebbers op bezoek. Huh? Nou ja, niet echt natuurlijk, maar virtueel. De portal Wine.co.za constateert dat de interesse vooral afgelopen week flink is gestegen. Het aantal dagelijkse bezoekers ligt nu rond de vijfduizend. Een kleine derde daarvan komt uit het buitenland. Zij willen vooral (hoe kan het ook anders) informatie inwinnen over de Zuid-Afrikaanse wijnen (33%), maar zijn ook op zoek naar nieuws (17%) of bezoeken een van de online shops (15%). Sinds de lock down werkt de organisatie stevig door aan de lancering van nieuwe webshops. In 2019 trok de portal gemiddeld meer dan 70.000 unieke bezoekers per maand, vooral uit Zuid-Afrika zelf, Noorwegen en de Verenigde Staten. Nederland bekleedt in dit rijtje de zevende plek.
Laatste nieuws
-
Markt voor biologische wijn groeit gestaag | 15 jan 2025
-
Heineken verliest marktaandeel | 14 jan 2025
-
Rutte geeft jenevervaten weg aan bierbrouwers | 13 jan 2025
-
Honden sporen ziektes op in de wijngaard | 10 jan 2025
-
Wijnschrijver Nicolaas Klei overleden | 09 jan 2025
-
Kankerwaarschuwing op etiket van alcoholhoudende dranken | 08 jan 2025
-
Flinke boete voor rijden onder invloed in België | 07 jan 2025