ZUID-AFRIKA – De wijngaarden en kelders zijn tijdelijk gesloten voor publiek, maar toch krijgt Zuid-Afrika nog elke dag duizenden wijnliefhebbers op bezoek. Huh? Nou ja, niet echt natuurlijk, maar virtueel. De portal Wine.co.za constateert dat de interesse vooral afgelopen week flink is gestegen. Het aantal dagelijkse bezoekers ligt nu rond de vijfduizend. Een kleine derde daarvan komt uit het buitenland. Zij willen vooral (hoe kan het ook anders) informatie inwinnen over de Zuid-Afrikaanse wijnen (33%), maar zijn ook op zoek naar nieuws (17%) of bezoeken een van de online shops (15%). Sinds de lock down werkt de organisatie stevig door aan de lancering van nieuwe webshops. In 2019 trok de portal gemiddeld meer dan 70.000 unieke bezoekers per maand, vooral uit Zuid-Afrika zelf, Noorwegen en de Verenigde Staten. Nederland bekleedt in dit rijtje de zevende plek.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025