AMERIKA – Of het in de smaak gaat vallen? In Amerika, waar ze al meer gewend zijn aan dit fenomeen, waarschijnlijk wel. De bekende wijnproducent Francis Ford Coppola gaat nu ook zijn pinot noir in blikjes verkopen. De winery, gevestigd in Sonoma Valley, California, bracht al meerdere keren een ‘canned premium wine’ op de markt. Een mousserende rosé bijvoorbeeld, onder het Sofia-label, vernoemd naar de vrouw van de beroemde filmregisseur en wijnmaker. De dame in kwestie liet graag zien dat dat er nog best chique uit kan zien, wijn drinken uit een blikje. In de serie Diamond Collection werden vorig jaar witte varianten zoals de sauvignon blanc, chardonnay en pinot grigio in blik geïntroduceerd. En nu dus rood. In de VS heeft alcohol in blik zich ontwikkeld tot een ware rage en ook in Groot-Brittannië liggen steeds meer blikjes wijn in de schappen. Maar of de Nederlandse wijndrinker er voor te porren is, dat valt nog te bezien.
Laatste nieuws
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025
-
ProWein 2025 blijft toonaangevende internationale vakbeurs ondanks stevige concurrentie | 19 mrt 2025