De traditionele glazen fles heeft altijd gedomineerd als verpakkingsformaat voor wijn en sterke drank, maar innovaties proberen nu duurzamere alternatieven te bieden. Uitdagingen omvatten de gewoonte van consumenten om aan glazen flessen te hechten en hun premium uitstraling. Toch geloven pioniers in niet-glazen formaten dat hun ontwerpen consumenten zullen aanspreken vanwege duurzaamheid, praktische voordelen en aantrekkelijke branding. Mandatory Spirits Co introduceert bijvoorbeeld een bag-in-box formaat met een aanzienlijk lagere koolstofvoetafdruk dan glazen flessen. Ze benadrukken ook het gemak van hun verpakking voor onderweg. Californië’s Rob Rubin Winery lanceert een 100% gerecyclede plastic wijnfles die veel lichter is dan glas, wat het transport en de carbon footprint vermindert. Absolut Vodka introduceert papieren flessen als een duurzamer alternatief voor glas. Deze verschuiving naar niet-glazen formaten is gebaseerd op veranderende opvattingen, prioriteiten en verwachtingen van consumenten, vooral onder millennials, die duurzaamheid, gemak en draagbaarheid waarderen. Hoewel het idee van premium verpakking subjectief is, kan de acceptatie van deze nieuwe formaten mogelijk worden bevorderd door aantrekkelijke branding en smaken.
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
