Spadel, de Belgische watergroep achter merken als Spa en Bru, heeft een uitzonderlijk jaar neergezet. Voor het eerst overschreed het bedrijf de grens van één miljard liter verkochte dranken, goed voor een volumegroei van 9,1%. Ook de omzet steeg met 9,7% tot 379 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat sprong met 42,3% omhoog, resulterend in een nettowinst van 41 miljoen euro (+45,3%). CEO Marc du Bois benadrukt dat deze recordcijfers behaald werden zonder hittegolven in de Benelux en Frankrijk, die samen goed zijn voor ruim 60% van het volume. Spadel wijt het succes aan zijn multilokale aanpak, met sterke prestaties in alle markten.
Vooruitblikkend investeert Spadel in Bulgarije en zet het in op innovatie, zoals nieuwe bruiswaters en limonades. Tegelijk waarschuwt het bedrijf voor stijgende kosten door economische onzekerheden en duurdere grondstoffen.
Laatste nieuws
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025
-
Beyoncé en SirDavis whiskey samen op wereldtournee | 12 jun 2025
-
Wijnvaten krijgen tweede leven | 11 jun 2025