DEN HAAG – Mopperen hielp niet; met dikke truien en zuidwesters beleefden we dit jaar een behoorlijk koud en nat voorjaar. Het wilde maar niet zacht en zonnig worden en dat had effect op de totale bierverkoop in ons land. De cijfers van de Nederlandse Brouwers laten zien dat er in het eerste kwartaal van 2023 1,5% minder omzet werd gedraaid dan vorig jaar. Vooral thuis kwam het bier minder vaak op tafel; de branchevereniging zag een daling van 8% ten opzichte van 2022. Maart was wat dat betreft de slechtste maand met bijna 10% minder omzet. In de horeca werd wel meer getapt (+13,3%) en daardoor kwam de totale bierconsumptie op hetzelfde niveau uit als in het precoronajaar 2019. Maar ook in de uitgaansgelegenheden was de dorst naar bier in maart een stuk minder; een daling van maar liefst 15,4% ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder.
Laatste nieuws
-
Heineken snijdt opnieuw in personeelsbestand | 15 okt 2025
-
Uncle Nearest overweegt verkoop van Cognac-bezittingen | 14 okt 2025
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025