NEW YORK – Elke werkdag vervoert de New Yorkse Subway zo’n 5,7 miljoen mensen van A naar B. Adverteren onder de grond is dus big business in de Big Apple. Maar met ingang van het nieuwe jaar moeten drankenfabrikanten op zoek naar andere mogelijkheden, want alcoholreclames worden definitief verbannen uit het New Yorkse metrostelsel. Aan de maatregel, die ook voor bus-transport gaat gelden, is een lange periode van discussie vooraf gegaan. Tegenstanders vinden dat kinderen niet zomaar geconfronteerd moeten worden met deze reclames. Het bestuur van vervoersorganisatie MTA besloot vorige week het verlies aan inkomsten om deze reden voor lief te nemen. Drank-gerelateerde promoties brengen het vervoerbedrijf jaarlijks zo’n 2,3 miljoen dollar in het laatje, wat nog geen 1,5% is van de totale reclame-inkomsten. Inmiddels geldt in zo’n dertig Amerikaanse steden in het openbaar vervoer een verbod op drankreclame.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025