NEW YORK – Elke werkdag vervoert de New Yorkse Subway zo’n 5,7 miljoen mensen van A naar B. Adverteren onder de grond is dus big business in de Big Apple. Maar met ingang van het nieuwe jaar moeten drankenfabrikanten op zoek naar andere mogelijkheden, want alcoholreclames worden definitief verbannen uit het New Yorkse metrostelsel. Aan de maatregel, die ook voor bus-transport gaat gelden, is een lange periode van discussie vooraf gegaan. Tegenstanders vinden dat kinderen niet zomaar geconfronteerd moeten worden met deze reclames. Het bestuur van vervoersorganisatie MTA besloot vorige week het verlies aan inkomsten om deze reden voor lief te nemen. Drank-gerelateerde promoties brengen het vervoerbedrijf jaarlijks zo’n 2,3 miljoen dollar in het laatje, wat nog geen 1,5% is van de totale reclame-inkomsten. Inmiddels geldt in zo’n dertig Amerikaanse steden in het openbaar vervoer een verbod op drankreclame.
Laatste nieuws
-
Nieuwe regels in Denemarken bij verkoop alcohol | 06 feb 2025
-
Canada reageert op importheffing | 05 feb 2025
-
Maison du Champagne | 04 feb 2025
-
CRAFT Awards | 03 feb 2025
-
Terugroepactie van Coca-Cola | 31 jan 2025
-
Storm zorgt voor schade aan Ardbeg | 30 jan 2025
-
Diageo ontkent verkoop van aandelen in Moët Hennessy | 29 jan 2025