GROOT-BRITTANNIË – Jarenlang steeg de verkoop van gin naar steeds grotere hoogten, maar er zijn signalen dat er wellicht een kentering aankomt. De Britse consument zoekt namelijk minder vaak op internet naar gin, terwijl de online zoekopdrachten naar andere gedistilleerde dranken toenemen. Dat meldt marktonderzoeksbureau MediaVision. Naar gin werd het afgelopen jaar 14% minder gegoogled, en naar gin & tonic zelfs 22% minder. De interesse voor wodka-merken is daarentegen flink toegenomen, voor een aantal bekende merken was dat tussen de 30% en 108%. Ook recepten voor martini-cockails trokken meer belangstellenden. Het marktonderzoeksbureau trekt op basis van deze cijfers de conclusie dat de drinkgewoonten in het Verenigd Koninkrijk aan het veranderen zijn en dat dit ten koste gaat van de populariteit van gin.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025