GROOT-BRITTANNIË – Jarenlang steeg de verkoop van gin naar steeds grotere hoogten, maar er zijn signalen dat er wellicht een kentering aankomt. De Britse consument zoekt namelijk minder vaak op internet naar gin, terwijl de online zoekopdrachten naar andere gedistilleerde dranken toenemen. Dat meldt marktonderzoeksbureau MediaVision. Naar gin werd het afgelopen jaar 14% minder gegoogled, en naar gin & tonic zelfs 22% minder. De interesse voor wodka-merken is daarentegen flink toegenomen, voor een aantal bekende merken was dat tussen de 30% en 108%. Ook recepten voor martini-cockails trokken meer belangstellenden. Het marktonderzoeksbureau trekt op basis van deze cijfers de conclusie dat de drinkgewoonten in het Verenigd Koninkrijk aan het veranderen zijn en dat dit ten koste gaat van de populariteit van gin.
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
