GROOT-BRITTANNIË – Jarenlang steeg de verkoop van gin naar steeds grotere hoogten, maar er zijn signalen dat er wellicht een kentering aankomt. De Britse consument zoekt namelijk minder vaak op internet naar gin, terwijl de online zoekopdrachten naar andere gedistilleerde dranken toenemen. Dat meldt marktonderzoeksbureau MediaVision. Naar gin werd het afgelopen jaar 14% minder gegoogled, en naar gin & tonic zelfs 22% minder. De interesse voor wodka-merken is daarentegen flink toegenomen, voor een aantal bekende merken was dat tussen de 30% en 108%. Ook recepten voor martini-cockails trokken meer belangstellenden. Het marktonderzoeksbureau trekt op basis van deze cijfers de conclusie dat de drinkgewoonten in het Verenigd Koninkrijk aan het veranderen zijn en dat dit ten koste gaat van de populariteit van gin.
Laatste nieuws
-
Terugkeer van alcoholslot voor veelplegers | 13 feb 2025
-
Loslatend etiket op statiegeldfles | 12 feb 2025
-
VS slaat groots Prosecco in | 11 feb 2025
-
Spaanse wijnregio Castilla-La Mancha presenteert topwijnen in Amsterdam | 10 feb 2025
-
Prijsbewust bij aankoop van Bourgogne 2023 | 07 feb 2025
-
Nieuwe regels in Denemarken bij verkoop alcohol | 06 feb 2025
-
Canada reageert op importheffing | 05 feb 2025