GROOT-BRITTANNIË – Steeds meer drankenproducenten maken de stap naar de laag-alcoholische en alcoholvrije markt. Groot-Brittannië loopt daarin voorop, meldt Harpers. Bij ons zijn het vooral bierbrouwers die hun aanbod uitbreiden met alcoholarm bier, maar aan de overkant van het kanaal maken premium soft drinks en spirits zonder alcohol een groei door. Vorig jaar zagen tussen april en oktober bijna veertig nieuwe merken in dat segment het levenslicht. Investeerders zien overduidelijk kansen in het alcoholvrije en alcoholarme product. Toch zijn er ook veel dilemma’s, zoals hoe je de balans vindt tussen enerzijds het maken van een kwalitatief hoogstaand en onderscheidend product en daar anderzijds nog iets aan overhouden, en wat een acceptabele prijs is voor de consument. Producenten en horecagelegenheden durven soms wel erg veel voor te vragen voor een non-alcoholische spirit, is de kritiek. Dat het aanbod in de UK groeit, komt voort uit de stijgende vraag. Uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie blijkt dat in Groot-Brittannië de daling van alcoholconsumptie onder de jeugd sneller gaat dan in andere Europese landen.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025