NOORD-SCHARWOUDE – In Nederland geldt de afspraak dat de alcoholindustrie ook zelf haar verantwoordelijkheid neemt op het gebied van reclame en marketing. Zelfregulering noemen we dat. Eerder vandaag berichtten we al over de opmerkelijke posters van Heineken, maar ondertussen geeft de lancering van een nieuw product van sapfabrikant DubbelFrisss ook voer voor discussie. De vele varianten in het supermarktschap vallen ook bij kinderen in de smaak, maar de nieuwste smaken hebben namen als Pornstar Martini en Strawberry Mojito gekregen. Er zit geen druppel alcohol in, maar zowel ouders als deskundigen hebben er op sociale media geen goed woord voor over, zo schrijft RTL Nieuws. Een kind een 0.0-biertje geven is volgens experts ook geen goed idee omdat het de stap naar echte alcohol kleiner maakt. Deze nieuwe varianten vallen wat hen betreft in dezelfde categorie. In een reactie tegenover RTL Nieuws zegt de fabrikant de ophef te betreuren.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025