ZOETERWOUDE – Na een kritische post op social media en een telefoontje van STIVA heeft Heineken besloten om abriposters waarop jonge modellen de Silver aanprijzen, weg te halen. Dat schrijft Distrifood. Hoe oud de jongeren in het echt zijn is niet bekend, maar toen een drietal tieners een schatting deed kwamen zij op een leeftijd tussen de 16 en 18 jaar. Martijn Planken, die zich op internet presenteert als onder andere gezondheidsbevorderaar, campagneleider (hij is de bedenker van de leus ‘Drank maakt meer kapot dan je lief is’) en jongerenspecialist, had hen dat gevraagd en plaatste vervolgens een bericht op LinkedIn. Peter de Wolf van STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) zocht contact met Heineken. Die verklaarde dat de jongeren op de reclame ruim boven de 25 zijn. Maar dat er nu discussie over is, is genoeg reden om de posters te verwijderen.
Laatste nieuws
-
Minder bier verkocht in 2024 | 14 feb 2025
-
Terugkeer van alcoholslot voor veelplegers | 13 feb 2025
-
Loslatend etiket op statiegeldfles | 12 feb 2025
-
VS slaat groots Prosecco in | 11 feb 2025
-
Spaanse wijnregio Castilla-La Mancha presenteert topwijnen in Amsterdam | 10 feb 2025
-
Prijsbewust bij aankoop van Bourgogne 2023 | 07 feb 2025
-
Nieuwe regels in Denemarken bij verkoop alcohol | 06 feb 2025