ZOETERWOUDE – Na een kritische post op social media en een telefoontje van STIVA heeft Heineken besloten om abriposters waarop jonge modellen de Silver aanprijzen, weg te halen. Dat schrijft Distrifood. Hoe oud de jongeren in het echt zijn is niet bekend, maar toen een drietal tieners een schatting deed kwamen zij op een leeftijd tussen de 16 en 18 jaar. Martijn Planken, die zich op internet presenteert als onder andere gezondheidsbevorderaar, campagneleider (hij is de bedenker van de leus ‘Drank maakt meer kapot dan je lief is’) en jongerenspecialist, had hen dat gevraagd en plaatste vervolgens een bericht op LinkedIn. Peter de Wolf van STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) zocht contact met Heineken. Die verklaarde dat de jongeren op de reclame ruim boven de 25 zijn. Maar dat er nu discussie over is, is genoeg reden om de posters te verwijderen.
Laatste nieuws
-
Wollen hoes voor Cheval Blanc | 09 okt 2024
-
WHO meldt 150.000 nieuwe kankergevallen in EU door alcoholgebruik | 08 okt 2024
-
Monteur gooit per ongeluk kunstwerk weg in museum | 07 okt 2024
-
Kleinere oogst in Bordeaux | 04 okt 2024
-
Alibaba miljonair koopt wijngaarden in Bourgogne | 03 okt 2024
-
VK snelst groeiende markt bier met lage ABV | 02 okt 2024
-
Hamilton sponsort zichzelf | 01 okt 2024