ZOETERWOUDE – Na een kritische post op social media en een telefoontje van STIVA heeft Heineken besloten om abriposters waarop jonge modellen de Silver aanprijzen, weg te halen. Dat schrijft Distrifood. Hoe oud de jongeren in het echt zijn is niet bekend, maar toen een drietal tieners een schatting deed kwamen zij op een leeftijd tussen de 16 en 18 jaar. Martijn Planken, die zich op internet presenteert als onder andere gezondheidsbevorderaar, campagneleider (hij is de bedenker van de leus ‘Drank maakt meer kapot dan je lief is’) en jongerenspecialist, had hen dat gevraagd en plaatste vervolgens een bericht op LinkedIn. Peter de Wolf van STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) zocht contact met Heineken. Die verklaarde dat de jongeren op de reclame ruim boven de 25 zijn. Maar dat er nu discussie over is, is genoeg reden om de posters te verwijderen.
Laatste nieuws
-
Heineken in de Mix | 22 sep 2023
-
Eerste reactie van CBL op miljoenennota | 21 sep 2023
-
Prijs van dranken en sigaretten opnieuw in de lift | 20 sep 2023
-
Oogstnieuws Italië | 15 sep 2023
-
Drank maakt meer kapot dan je lief is | 14 sep 2023
-
Wijnstroom van twee miljoen liter overspoelt Portugese stad | 13 sep 2023
-
Wat doet zuurstof met wijn? | 12 sep 2023