NOORD-SCHARWOUDE – In Nederland geldt de afspraak dat de alcoholindustrie ook zelf haar verantwoordelijkheid neemt op het gebied van reclame en marketing. Zelfregulering noemen we dat. Eerder vandaag berichtten we al over de opmerkelijke posters van Heineken, maar ondertussen geeft de lancering van een nieuw product van sapfabrikant DubbelFrisss ook voer voor discussie. De vele varianten in het supermarktschap vallen ook bij kinderen in de smaak, maar de nieuwste smaken hebben namen als Pornstar Martini en Strawberry Mojito gekregen. Er zit geen druppel alcohol in, maar zowel ouders als deskundigen hebben er op sociale media geen goed woord voor over, zo schrijft RTL Nieuws. Een kind een 0.0-biertje geven is volgens experts ook geen goed idee omdat het de stap naar echte alcohol kleiner maakt. Deze nieuwe varianten vallen wat hen betreft in dezelfde categorie. In een reactie tegenover RTL Nieuws zegt de fabrikant de ophef te betreuren.
Laatste nieuws
-
Bier in Londen aan de prijs | 25 sep 2023
-
Heineken in de Mix | 22 sep 2023
-
Eerste reactie van CBL op miljoenennota | 21 sep 2023
-
Prijs van dranken en sigaretten opnieuw in de lift | 20 sep 2023
-
Oogstnieuws Italië | 15 sep 2023
-
Drank maakt meer kapot dan je lief is | 14 sep 2023
-
Wijnstroom van twee miljoen liter overspoelt Portugese stad | 13 sep 2023