NOORD-SCHARWOUDE – De Koninklijke Nederlandse SlijtersUnie (KSU) heeft een nieuw middel in de strijd gegooid om het nalevingscijfer onder slijters te verbeteren. Samen met de vereniging voor distillateurs SpiritsNL is een sticker ontwikkeld met het TOON ID-logo die klanten onder de 25 jaar duidelijk maakt dat zij altijd een geldig ID-bewijs moeten tonen als zij dranken willen kopen. Er zijn twee varianten: één sticker voor op de binnenkant van de winkelruit en één die slijters in de winkel kunnen bevestigen, bij voorkeur bij de kassa. De eerste sticker werd symbolisch aangeboden aan VVD-kamerlid Erik Ziengs. Leden van de KSU krijgen de sticker deze maand toegestuurd. Bij de actie hoort ook een nieuwe website: www.toon-id.nl. Onlangs bleek uit onderzoek dat slechts 28% van de zelfstandige slijters aan de nalevingsplicht voldoet. Ketenslijters doen het met 81% aanzienlijk beter.
Laatste nieuws
-
Heineken snijdt opnieuw in personeelsbestand | 15 okt 2025
-
Uncle Nearest overweegt verkoop van Cognac-bezittingen | 14 okt 2025
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025