NOORD-SCHARWOUDE – De Koninklijke Nederlandse SlijtersUnie (KSU) heeft een nieuw middel in de strijd gegooid om het nalevingscijfer onder slijters te verbeteren. Samen met de vereniging voor distillateurs SpiritsNL is een sticker ontwikkeld met het TOON ID-logo die klanten onder de 25 jaar duidelijk maakt dat zij altijd een geldig ID-bewijs moeten tonen als zij dranken willen kopen. Er zijn twee varianten: één sticker voor op de binnenkant van de winkelruit en één die slijters in de winkel kunnen bevestigen, bij voorkeur bij de kassa. De eerste sticker werd symbolisch aangeboden aan VVD-kamerlid Erik Ziengs. Leden van de KSU krijgen de sticker deze maand toegestuurd. Bij de actie hoort ook een nieuwe website: www.toon-id.nl. Onlangs bleek uit onderzoek dat slechts 28% van de zelfstandige slijters aan de nalevingsplicht voldoet. Ketenslijters doen het met 81% aanzienlijk beter.
Laatste nieuws
-
Veuve Clicquot kiest voor pinot noir in La Grande Dame 2018 | 18 apr 2025
-
LVMH ziet sterke daling in verkoop van spirits | 17 apr 2025
-
Oudste Ierse whiskey ooit gebotteld | 16 apr 2025
-
Alcohol uit koffiedik | 15 apr 2025
-
Uniek bierblik voor Go Ahead Eagles | 14 apr 2025
-
Bier in blik | 11 apr 2025
-
Zware regenval legt Buffalo Trace Bourbon plat | 10 apr 2025