GROOT-BRITTANNIË – Een Britse supermarktketen is positief over een proef met hervulbare wijn- en bierflessen. Waitrose startte dit initiatief afgelopen juni in een van haar winkels, met een taphoek waar klanten uit vier verschillende wijnen en bieren konden kiezen. Vooral het bier was in een mum van tijd uitverkocht en dat was reden om het proefproject ook in andere winkels te laten draaien. Het principe geldt al iets langer voor voedingsmiddelen als pasta en cornflakes, die daarmee iets goedkoper zijn dan de gangbare producten in het schap. Het concern wil zo haar steentje bijdragen aan de zoektocht naar duurzame oplossingen. Mogelijk dat de hervulbare flessen gemeengoed worden in het Verenigd Koninkrijk, zo schrijft Waitrose in haar jaarrapport. De Britse klanten staan er in elk geval open voor; zij tonen zich steeds gevoeliger voor duurzame initiatieven.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025