NOORD-SCHARWOUDE – Een écht lekker biertje, dat mag best wat meer kosten. Dat vinden steeds meer consumenten. De categorie premium en superpremium groeide vorig jaar harder dan het standaard segment. Marktanalist GlobalData presenteerde dit goede nieuws onlangs aan toehoorders op de twintigste International Beer Strategies Conference in Londen. Liever iets minder, maar wel beter, is al geruime tijd de trend. Volgens GlobalData is 37% van de volwassenen die wel eens drinkt, bereid om meer te besteden aan kwalitatief betere drank. Dit biedt de wereldwijde biermarkt nog genoeg kansen. Ook al heeft het reguliere pils nog steeds het grootste deel van de markt in handen (92%), de groei is te vinden in de bovenste regionen: super premium steeg vorig jaar met 5%, de premiumbieren met 3,1%, terwijl de verkoop van pils en goedkopere bieren met 2% toenam. Hoewel de gezondheidsbewuste consument steeds vaker zijn heil zoekt bij alcoholvrij en -arm bier, groeide het sterkere bier (meer dan 5,5% ABV) wereldwijd juist sneller dan de categorie laag-alcoholische en alcoholvrije bier.
Laatste nieuws
-
Iedereen doet het weleens, de een meer dan de ander | 07 nov 2025
-
Zeldzame Lafite-wijnen onder de hamer bij Sotheby’s | 06 nov 2025
-
Wijntoerisme stevige pijler van wijnbedrijven | 05 nov 2025
-
Zien drinken doet drinken | 04 nov 2025
-
China zoekt wijnidentiteit | 03 nov 2025
-
EU blijft wijnsector steunen ondanks wereldwijde druk | 31 okt 2025
-
Nieuwe keldermeester bij Champagne Telmont | 30 okt 2025
