NOORD-SCHARWOUDE – Een écht lekker biertje, dat mag best wat meer kosten. Dat vinden steeds meer consumenten. De categorie premium en superpremium groeide vorig jaar harder dan het standaard segment. Marktanalist GlobalData presenteerde dit goede nieuws onlangs aan toehoorders op de twintigste International Beer Strategies Conference in Londen. Liever iets minder, maar wel beter, is al geruime tijd de trend. Volgens GlobalData is 37% van de volwassenen die wel eens drinkt, bereid om meer te besteden aan kwalitatief betere drank. Dit biedt de wereldwijde biermarkt nog genoeg kansen. Ook al heeft het reguliere pils nog steeds het grootste deel van de markt in handen (92%), de groei is te vinden in de bovenste regionen: super premium steeg vorig jaar met 5%, de premiumbieren met 3,1%, terwijl de verkoop van pils en goedkopere bieren met 2% toenam. Hoewel de gezondheidsbewuste consument steeds vaker zijn heil zoekt bij alcoholvrij en -arm bier, groeide het sterkere bier (meer dan 5,5% ABV) wereldwijd juist sneller dan de categorie laag-alcoholische en alcoholvrije bier.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025