NOORD-SCHARWOUDE – Een écht lekker biertje, dat mag best wat meer kosten. Dat vinden steeds meer consumenten. De categorie premium en superpremium groeide vorig jaar harder dan het standaard segment. Marktanalist GlobalData presenteerde dit goede nieuws onlangs aan toehoorders op de twintigste International Beer Strategies Conference in Londen. Liever iets minder, maar wel beter, is al geruime tijd de trend. Volgens GlobalData is 37% van de volwassenen die wel eens drinkt, bereid om meer te besteden aan kwalitatief betere drank. Dit biedt de wereldwijde biermarkt nog genoeg kansen. Ook al heeft het reguliere pils nog steeds het grootste deel van de markt in handen (92%), de groei is te vinden in de bovenste regionen: super premium steeg vorig jaar met 5%, de premiumbieren met 3,1%, terwijl de verkoop van pils en goedkopere bieren met 2% toenam. Hoewel de gezondheidsbewuste consument steeds vaker zijn heil zoekt bij alcoholvrij en -arm bier, groeide het sterkere bier (meer dan 5,5% ABV) wereldwijd juist sneller dan de categorie laag-alcoholische en alcoholvrije bier.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025