GROOT-BRITTANNIË – Na een flinke toename eerder dit jaar, zwakt de wereldwijde belangstelling voor online drankverkoop weer af. Althans, dat constateert het e-commerce platform Wine-Searcher op basis van de zoekacties op haar site. Van juni 2019 tot juni 2020 noteerde het bedrijf een stijging van 45%, maar een maand later was dat nog +17% (juli-juli). De groeiende online interesse voor gedistilleerd werd ook rap minder, van +111% in april, naar +57% in juni naar 7% in juli. Verspreid over de wereld zijn de verschillen echter groot; waar in China een sterke daling merkbaar was -niet alleen in de zoekopdrachten, maar ook in de daaropvolgende aankopen- blijft de Britse consument gewoon lekker surfen op het net. De zoekacties naar wijn en sterke drank stegen in de tweede helft van juli met 25%, waarbij de belangstelling opvallend genoeg vooral uitging naar bourbon (42%).
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
