GROOT-BRITTANNIË – De marktonderzoekers stonden er zelf ook wel even van te kijken. Tijdens de hittegolf van 2018 hebben de Britse drankenshops en supermarkten 1,4 miljoen flessen meer likeur omgezet dan een jaar eerder in dezelfde periode. Een stijging van maar liefst 56%, en dat alleen voor thuisgebruik. Het tropische weer zorgde bij het Britse publiek kennelijk voor een sterke behoefte aan tropische drankjes. De aangekochte likeur verdween namelijk grotendeels in cocktails met ijs. Volgens de Wine & Spirit Trade Association waren vooral de kruidenbitters en oranje aperitieven gemixt met bubbelwijn in trek. Consumenten laten zich inspireren door de cocktails die horeca in toenemende mate op de kaart hebben staan en gaan daarmee thuis aan de slag. Het delen van smakelijke foto’s via Instagram geeft de populariteit nog een extra boost.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025