GROOT-BRITTANNIË – Bierliefhebbers in het Verenigd Koninkrijk konden vorig jaar uit ruim 2.500 verschillende biermerken kiezen. In een tijdsbestek van vijf jaar kwamen er bijna 1.200 geregistreerde merken bij. In percentages is dat een toename van zo’n 90%, becijferde het Londense advocatenkantoor RPC. Onder invloed van de aanhoudende vraag naar speciaalbier deponeerden grote producenten als BrewDog, Heineken en AB InBev veel verschillende handelsmerken. Zo heeft het van oorsprong Schotse BrewDog er alleen al 130. Van het succes van de craft industrie hebben de grote brouwers zich één ding goed in de oren geknoopt, en dat is dat het aanbieden van één product of merk voor de huidige bierdrinker niet genoeg is. “De focus ligt op variatie”, zegt Ben Mark van RPC. Het advocatenbureau brengt de cijfers in kaart omdat het producenten bijstaat in het merkenrecht. De groei in vraag en aanbod van alcoholarm en alcoholvrij bier vertaalt zich volgens het bedrijf ook in een toename van het aantal geregistreerde biermerken.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025