NOORD-SCHARWOUDE – Met de nieuwe Alcoholwet in aantocht (zie ook onze quiz in Drinks Slijtersvakblad nr. 2) wordt hard nagedacht over een centraal verificatiesysteem voor de online aankoop van drank. Maar de internationale drankenbranche is al een stap verder. Producenten, verenigd in de IARD (International Alliance for Responsible Drinking), sloten begin dit jaar de handen ineen met retailers en bezorgdiensten. Ze hebben samen nagedacht over een wereldwijd systeem dat waarborgt dat minderjarigen niet via internet aan alcohol kunnen komen. Twee momenten zijn in dit kanaal cruciaal: de daadwerkelijke aankoop en de aflevering. In het document dat de verschillende partijen hebben opgesteld staan normen, maatregelen en gaat het ook over de beschikbare middelen om de leeftijd te kunnen verifiëren. Bezorgers zouden handvatten moeten krijgen om de levering van een bestelling te weigeren en consumenten moeten beter worden voorgelicht.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025