NOORD-SCHARWOUDE – Met de nieuwe Alcoholwet in aantocht (zie ook onze quiz in Drinks Slijtersvakblad nr. 2) wordt hard nagedacht over een centraal verificatiesysteem voor de online aankoop van drank. Maar de internationale drankenbranche is al een stap verder. Producenten, verenigd in de IARD (International Alliance for Responsible Drinking), sloten begin dit jaar de handen ineen met retailers en bezorgdiensten. Ze hebben samen nagedacht over een wereldwijd systeem dat waarborgt dat minderjarigen niet via internet aan alcohol kunnen komen. Twee momenten zijn in dit kanaal cruciaal: de daadwerkelijke aankoop en de aflevering. In het document dat de verschillende partijen hebben opgesteld staan normen, maatregelen en gaat het ook over de beschikbare middelen om de leeftijd te kunnen verifiëren. Bezorgers zouden handvatten moeten krijgen om de levering van een bestelling te weigeren en consumenten moeten beter worden voorgelicht.
Laatste nieuws
-
Prijsbewust bij aankoop van Bourgogne 2023 | 07 feb 2025
-
Nieuwe regels in Denemarken bij verkoop alcohol | 06 feb 2025
-
Canada reageert op importheffing | 05 feb 2025
-
Maison du Champagne | 04 feb 2025
-
CRAFT Awards | 03 feb 2025
-
Terugroepactie van Coca-Cola | 31 jan 2025
-
Storm zorgt voor schade aan Ardbeg | 30 jan 2025