NOORD-SCHARWOUDE – ‘De waarheid achter gender en wijnconsumptie’. Dat is waar marktonderzoeker Wine Intelligence en vrouwenorganisatie Women of the Vine & Spirits de komende tijd achter proberen te komen. Daarvoor zullen tienduizend wijnconsumenten uit de hele wereld aan de tand worden gevoeld. De twee partijen willen een diepgaand onderzoek naar de verschillen in wijnconsumptie, voorkeuren en beleving. De uitkomsten kunnen bijvoorbeeld van nut zijn voor marketingstrategieën. Dat dat geen overbodige luxe is, bleek laatst toen het Italiaanse Prosecco Consortium onderzoek liet doen naar de voorkeursverschillen tussen mannen en vrouwen in Groot-Brittannië. Terwijl de marketing rond prosecco grotendeels vrouwgericht is, bleek het vooral het mannelijk deel van de bevolking te zijn dat de bubbelwijn in zijn winkelwagentje stopte.
Laatste nieuws
-
Nederlandse brouwers buiten gebaande paden | 20 mei 2025
-
Wist u dat er een soort ‘dranken-quote’ bestaat? | 19 mei 2025
-
Hoge verwachtingen Zuid Afrikaanse oogst | 16 mei 2025
-
Alcohol maakt wijnstokken mogelijk weerbaarder tegen droogte | 15 mei 2025
-
Herstel in Bourgogne biedt sprankje hoop | 14 mei 2025
-
EU steunt Franse drankensector met €5 miljard | 13 mei 2025
-
Mocht u toevallig in de buurt zijn… | 12 mei 2025