NOORD-SCHARWOUDE – ‘De waarheid achter gender en wijnconsumptie’. Dat is waar marktonderzoeker Wine Intelligence en vrouwenorganisatie Women of the Vine & Spirits de komende tijd achter proberen te komen. Daarvoor zullen tienduizend wijnconsumenten uit de hele wereld aan de tand worden gevoeld. De twee partijen willen een diepgaand onderzoek naar de verschillen in wijnconsumptie, voorkeuren en beleving. De uitkomsten kunnen bijvoorbeeld van nut zijn voor marketingstrategieën. Dat dat geen overbodige luxe is, bleek laatst toen het Italiaanse Prosecco Consortium onderzoek liet doen naar de voorkeursverschillen tussen mannen en vrouwen in Groot-Brittannië. Terwijl de marketing rond prosecco grotendeels vrouwgericht is, bleek het vooral het mannelijk deel van de bevolking te zijn dat de bubbelwijn in zijn winkelwagentje stopte.
Laatste nieuws
-
Nieuwe premier cru’s in Bourgogne | 13 dec 2024
-
Rotterdam Bierstad | 12 dec 2024
-
In Memoriam: André Domburg (1964–2024) | 11 dec 2024
-
Geen alcohol meer voor Finnen | 11 dec 2024
-
Archeologen ontdekken Romeins wijnhuis in Spanje | 10 dec 2024
-
Nieuwe directeur voor AB InBev | 09 dec 2024
-
Kleinste wijnproductie in 63 jaar | 06 dec 2024