NOORD-SCHARWOUDE – De Nederlandse wijndrinker houdt de hand nog niet op de knip. Dat meldt Wine Intelligence nadat zij onderzoek deed naar de impact van de coronacrisis op de wijnconsumptie. De belangstelling voor duurdere wijnen (boven de 10 euro) is er nog steeds en de reguliere wijndrinker is ook niet minder gaan drinken, stellen de rapporteurs. Alleen de gelegenheid heeft zich de afgelopen maanden verplaatst, van horeca naar thuis bij het eten of in online contact met vrienden. Wine Intelligence brengt vandaag meer details naar buiten, in het Covid-19 Impact Report, maar gaf gisteren alvast een voorproefje van de uitkomsten. De komst van het coronavirus had de premium-trend in Nederland kunnen ondermijnen, maar dat is vooralsnog niet gebeurd, is de algehele conclusie.
Laatste nieuws
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
-
Nieuwe start voor London Wine Fair | 13 nov 2025
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
