GROOT-BRITTANNIË – Het zijn niet de minste drankenproducenten die zich hebben aangesloten bij een campagne die meer evenwicht moet brengen in de Britse discussie over verantwoord alcoholgebruik. Moët Hennessy, Pernod Ricard, Campari, Diageo, Bacardi, Rémy Cointreau, Brown-Forman en Beam Suntory steunen de actie van de organisatie Alcohol Information Partnership. Sinds begin dit jaar is er flinke discussie rond de nieuwe alcoholrichtlijn in de UK. De een vindt ‘m te streng, de ander te soft en een derde struikelt over de gelijkstelling tussen mannen en vrouwen (beiden wordt geadviseerd niet meer dan 14 eenheden per week te nuttigen). Het AIP hoopt enige nuance aan te brengen in het debat en hoe kun je dat het beste doen door de feiten te presenteren. Feit is dat het aantal minderjarige jongeren dat drinkt is afgenomen. Feit is ook dat langdurig alcoholmisbruik minder voorkomt. Volgens de organisatie is het tijd voor een gecoördineerde aanpak tussen de overheid, het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Alcoholmisbruik moet verder worden aangepakt, maar wel vanuit een eerlijke discussie, stelt Dave Roberts van het AIP. Volgens hem worden feiten vaak gedramatiseerd of overdreven. ‘De overgrote meerderheid van de mensen geniet op verantwoorde wijze van een drankje.’
Laatste nieuws
-
Onverwachts overlijden Paul Robert Blom | 03 dec 2025
-
Wijnmarkt krabbelt langzaam uit dal | 03 dec 2025
-
Madiran in beweging | 02 dec 2025
-
Duitse vruchtenbrandewijn zoekt nieuwe glans | 01 dec 2025
-
Spaanse wijnmaker ontdekt nieuwe horizon met druivenbier | 28 nov 2025
-
Nieuwe druiven geven wijnbouw toekomst onder druk van klimaatverandering | 27 nov 2025
-
Hennessy en LeBron James brengen samen unieke V.S.O.P limited edition uit | 26 nov 2025
