GROOT-BRITTANNIË – Het zijn niet de minste drankenproducenten die zich hebben aangesloten bij een campagne die meer evenwicht moet brengen in de Britse discussie over verantwoord alcoholgebruik. Moët Hennessy, Pernod Ricard, Campari, Diageo, Bacardi, Rémy Cointreau, Brown-Forman en Beam Suntory steunen de actie van de organisatie Alcohol Information Partnership. Sinds begin dit jaar is er flinke discussie rond de nieuwe alcoholrichtlijn in de UK. De een vindt ‘m te streng, de ander te soft en een derde struikelt over de gelijkstelling tussen mannen en vrouwen (beiden wordt geadviseerd niet meer dan 14 eenheden per week te nuttigen). Het AIP hoopt enige nuance aan te brengen in het debat en hoe kun je dat het beste doen door de feiten te presenteren. Feit is dat het aantal minderjarige jongeren dat drinkt is afgenomen. Feit is ook dat langdurig alcoholmisbruik minder voorkomt. Volgens de organisatie is het tijd voor een gecoördineerde aanpak tussen de overheid, het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Alcoholmisbruik moet verder worden aangepakt, maar wel vanuit een eerlijke discussie, stelt Dave Roberts van het AIP. Volgens hem worden feiten vaak gedramatiseerd of overdreven. ‘De overgrote meerderheid van de mensen geniet op verantwoorde wijze van een drankje.’
Laatste nieuws
-
Glenrothes lanceert zijn oudste whisky ooit | 28 mrt 2025
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025