NOORD-SCHARWOUDE – Marktonderzoeker IRI ziet een afname in de verkoop van alcohol. Voor het tweejaarlijkse FMCG Demand Signals-rapport deed het bureau onderzoek in twaalf landen, waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland. De resultaten laten zien dat de consument in diverse categorieën minder geld uitgeeft. Voor alcohol gaat het om een daling van 5%. Ruim tweederde van de Europese consumenten is aan het bezuinigen op alledaagse producten en diensten. Zij minderen op boodschappen, letten meer op aanbiedingen en gaan vaker naar discounters. Sinds eind jaren 70, begin jaren 80 hebben we dit consumentengedrag niet meer zo gezien, zegt IRI in haar rapport.
Laatste nieuws
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025
-
EHN benadrukt impact van alcohol op hart- en vaatziekten | 02 jul 2025
-
Italiaanse wijn dreigt uit VS te verdwijnen | 01 jul 2025