AMERIKA – Coca-Cola gaat bijna tweehonderd merken schrappen. Dat is ongeveer de helft van het complete portfolio. Het concern presenteerde gisteren de nieuwste kwartaalcijfers; het derde kwartaal laat een kleinere omzetdaling (-9%) zien dan het tweede kwartaal (-28%). Daarmee pakten de resultaten beter uit dan de analisten hadden verwacht. Het bedrijf kan echter veel minder drank kwijt aan de horeca en aan voorspellingen voor heel 2020 durft CEO James Quincey zich dan ook niet te wagen. Wel is zeker dat de veranderingen in het portfolio, die al in gang waren gezet, worden versneld. Producten van het concern die niet goed lopen en verouderd zijn zullen verdwijnen. Namen noemde Quincey nog niet.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025