AMERIKA – Coca-Cola gaat bijna tweehonderd merken schrappen. Dat is ongeveer de helft van het complete portfolio. Het concern presenteerde gisteren de nieuwste kwartaalcijfers; het derde kwartaal laat een kleinere omzetdaling (-9%) zien dan het tweede kwartaal (-28%). Daarmee pakten de resultaten beter uit dan de analisten hadden verwacht. Het bedrijf kan echter veel minder drank kwijt aan de horeca en aan voorspellingen voor heel 2020 durft CEO James Quincey zich dan ook niet te wagen. Wel is zeker dat de veranderingen in het portfolio, die al in gang waren gezet, worden versneld. Producten van het concern die niet goed lopen en verouderd zijn zullen verdwijnen. Namen noemde Quincey nog niet.
Laatste nieuws
-
Markt voor biologische wijn groeit gestaag | 15 jan 2025
-
Heineken verliest marktaandeel | 14 jan 2025
-
Rutte geeft jenevervaten weg aan bierbrouwers | 13 jan 2025
-
Honden sporen ziektes op in de wijngaard | 10 jan 2025
-
Wijnschrijver Nicolaas Klei overleden | 09 jan 2025
-
Kankerwaarschuwing op etiket van alcoholhoudende dranken | 08 jan 2025
-
Flinke boete voor rijden onder invloed in België | 07 jan 2025