NOORD-SCHARWOUDE – ’s Werelds grootste brouwer komt met flesjes zonder etiket. Afbeelding en ingrediënteninformatie worden rechtstreeks op het flesje aangebracht via een nieuwe techniek, waar vijf jaar aan is gewerkt. AB InBev is hard bezig om zijn ecologische voetafdruk te verminderen. Is printen op glas milieuvriendelijker dan het gebruik van etiketten? De bierproducent weet het nog niet zeker en doet daar verder onderzoek naar. Wel kan met deze techniek handiger worden ingespeeld op de personaliseringstrend. In de Belgische krant De Tijd wordt uit de doeken gedaan hoe het onderzoek naar het ‘tatoeëren’ van flesjes in zijn werk ging. Dat gebeurde in het eigen lab van de brouwer in Leuven. Printen op flesjes kan al langer, maar de onderzoeksafdeling wist een eigen procedé te ontwikkelen. De eerste exemplaren, 200.000 stuks van het merk Beck’s, verschenen op de Britse markt. Vanaf volgend jaar volgen meer merken van AB InBev.
Laatste nieuws
-
Duitse brouwers haken af | 20 mrt 2023
-
Weer een superster op Duitse vakbeurs | 17 mrt 2023
-
Britse minister kondigt accijnsverhoging aan | 16 mrt 2023
-
Groen licht overname Distell door Heineken | 15 mrt 2023
-
MWX in de spotlights van Studio 21 | 13 mrt 2023
-
Paniek bij Californische wijnindustrie | 13 mrt 2023
-
Noorden Italië heeft weer last van grote droogte | 10 mrt 2023