GROOT-BRITTANNIË – Met een sobere witte achtergrond, een groen kruis en zelfs het woord ‘recept’ op het etiket lijkt het flesje van een Brits ginmerk rechtstreeks uit de apotheek te komen. Een dergelijke suggestie wekken mag niet, stelt de Portman Group en dat is reden om het bedrijf MixPixie terug te fluiten. De Portman Group is een organisatie van drankenproducenten die de vinger aan de pols houdt voor wat betreft verantwoorde alcoholconsumptie. Dat gebeurt veelal op basis van klachten van consumenten. De ginproducent moedigt examenkandidaten letterlijk aan om een slok te nemen voor elk examen en legt niet alleen met het uiterlijk maar ook met woorden een duidelijke link met geneeskundige of therapeutische eigenschappen. Zo valt ook op het etiket te lezen dat mogelijke bijwerkingen ‘extreme ontspanning, duizeligheid en geluk’ zijn. De ginproducent gaat op zoek naar een nieuw ontwerp.
Laatste nieuws
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025
-
EHN benadrukt impact van alcohol op hart- en vaatziekten | 02 jul 2025
-
Italiaanse wijn dreigt uit VS te verdwijnen | 01 jul 2025