Per 1 april jl. is de wet op alcoholreclame behoorlijk aangescherpt. Zo is het bijvoorbeeld niet meer toegestaan om langs amateursportvelden reclame te maken voor alcohol. Het verbod geldt overigens niet voor de alcoholvrije varianten van de bekende alcoholhoudende dranken. Ook is alcoholreclame op TikTok verboden, omdat hier geen leeftijdsfilter wordt gebruikt. Influencers op social media krijgen ook te maken met strengere regels: als zij worden gesponsord door een alcoholmerk mag hun post niet terecht komen bij een volger die jonger is dan 18 jaar, zijn ze verplicht om het NIX18 logo te gebruiken en moeten ze zelf 25 jaar of ouder zijn en dit ook lijken.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025