NOORD-SCHARWOUDE – AB InBev heeft in het tweede kwartaal weer meer speciaalbier verkocht. Het high end segment stuwde de nettowinst flink op. Die bedroeg een kleine 2,2 miljard dollar, zo’n 15% meer dan vorig jaar in dezelfde periode. De opbrengst steeg met 4,7%, wat neerkomt op een plus van 4% per hectoliter. Maar er werd ook veel geld uitgegeven; 2 miljard dollar ging naar de promotie van Budweiser rond het WK voetbal in Rusland. Anheuser-Busch InBev was hoofdsponsor van dat toernooi. Het totale volume nam toe met 0,8%, zo laat het bierconcern in een persverklaring weten. De eigen bieren groeiden sterk in China en Mexico, maar in de Verenigde Staten en Zuid-Afrika daalde de verkoop.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025