NOORD-SCHARWOUDE – AB InBev heeft in het tweede kwartaal weer meer speciaalbier verkocht. Het high end segment stuwde de nettowinst flink op. Die bedroeg een kleine 2,2 miljard dollar, zo’n 15% meer dan vorig jaar in dezelfde periode. De opbrengst steeg met 4,7%, wat neerkomt op een plus van 4% per hectoliter. Maar er werd ook veel geld uitgegeven; 2 miljard dollar ging naar de promotie van Budweiser rond het WK voetbal in Rusland. Anheuser-Busch InBev was hoofdsponsor van dat toernooi. Het totale volume nam toe met 0,8%, zo laat het bierconcern in een persverklaring weten. De eigen bieren groeiden sterk in China en Mexico, maar in de Verenigde Staten en Zuid-Afrika daalde de verkoop.
Laatste nieuws
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025
-
ProWein 2025 blijft toonaangevende internationale vakbeurs ondanks stevige concurrentie | 19 mrt 2025