ZUID-AFRIKA – De wijngaarden en kelders zijn tijdelijk gesloten voor publiek, maar toch krijgt Zuid-Afrika nog elke dag duizenden wijnliefhebbers op bezoek. Huh? Nou ja, niet echt natuurlijk, maar virtueel. De portal Wine.co.za constateert dat de interesse vooral afgelopen week flink is gestegen. Het aantal dagelijkse bezoekers ligt nu rond de vijfduizend. Een kleine derde daarvan komt uit het buitenland. Zij willen vooral (hoe kan het ook anders) informatie inwinnen over de Zuid-Afrikaanse wijnen (33%), maar zijn ook op zoek naar nieuws (17%) of bezoeken een van de online shops (15%). Sinds de lock down werkt de organisatie stevig door aan de lancering van nieuwe webshops. In 2019 trok de portal gemiddeld meer dan 70.000 unieke bezoekers per maand, vooral uit Zuid-Afrika zelf, Noorwegen en de Verenigde Staten. Nederland bekleedt in dit rijtje de zevende plek.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025