GROOT-BRITTANNIË – Alcoholarm en alcoholvrij bier is booming, maar dat geldt nog niet voor wijn. Dat stelt marktonderzoeker Wine Intelligence in een nieuw rapport. Het bureau stelt dat de gezondheidsbewuste consument het eerder zoekt in 0% bieren en mocktails, dan in laag-alcoholische wijnen. Een van de redenen zou zijn dat het imago van alcoholvrije wijn nog niet zo best is. Wine Intelligence analyseerde de markt in meerdere landen, van Australië en Nieuw-Zeeland tot Duitsland, Portugal en Japan. Conclusie is dat wijnmakers die zich in het low-alcohol segment willen begeven, de grootste kans op succes hebben in Australië en Nieuw-Zeeland. De alcoholvrije wijnen kunnen het beste een gokje wagen in Scandinavië. Volgens de onderzoekers kunnen wijnen die van nature weinig alcohol bevatten meer fans vergaren dan wijnen waar de alcohol later kunstmatig uit is gehaald. Maar vooralsnog zijn andere categorieën populairder: organische wijn, duurzaam geproduceerde wijn en fair trade.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025