SPANJE/PORTUGAL – Ze staan nog net niet zelf met een spandoek op de luchthaven, maar de marketeers van de Spaanse en Portugese wijnindustrie hebben wel bedacht hoe ze de grote stroom aan toeristen deze zomer kunnen verwelkomen. In juli en augustus zal je ze tegenkomen op grote digitale schermen op de luchthavens van Madrid, Lissabon en de Canarische Eilanden: de reclames die reizigers op slimme wijze attenderen op het moois dat de twee landen aan wijn te bieden hebben. Het initiatief om de kwalitatief betere wijnen onder de internationale aandacht te brengen komt van twee belangenorganisaties; de OIVE (Organización Interprofesional del Vino de España) en ViniPortugal. Zij benadrukken dat zij de boodschap om toch vooral een wijntje van lokale bodem te proberen vergezeld laten gaan van die ándere boodschap, namelijk dat matige consumptie belangrijk is. Het is de Europese Unie die de campagne met subsidie ondersteunt.
Laatste nieuws
-
Ook in Groningen geen reclame op alcohol in de openbare ruimte | 28 nov 2023
-
Geen tweede verhoging accijns in Verenigd Koninkrijk | 27 nov 2023
-
Hoofdpijn voor Chivas Brothers | 24 nov 2023
-
Valse bommelding | 23 nov 2023
-
Marktspiegel | 22 nov 2023
-
Verbod op reclame alcohol en gokken in Almere | 21 nov 2023
-
Wijnsector moet vernieuwen | 20 nov 2023