SPANJE/PORTUGAL – Ze staan nog net niet zelf met een spandoek op de luchthaven, maar de marketeers van de Spaanse en Portugese wijnindustrie hebben wel bedacht hoe ze de grote stroom aan toeristen deze zomer kunnen verwelkomen. In juli en augustus zal je ze tegenkomen op grote digitale schermen op de luchthavens van Madrid, Lissabon en de Canarische Eilanden: de reclames die reizigers op slimme wijze attenderen op het moois dat de twee landen aan wijn te bieden hebben. Het initiatief om de kwalitatief betere wijnen onder de internationale aandacht te brengen komt van twee belangenorganisaties; de OIVE (Organización Interprofesional del Vino de España) en ViniPortugal. Zij benadrukken dat zij de boodschap om toch vooral een wijntje van lokale bodem te proberen vergezeld laten gaan van die ándere boodschap, namelijk dat matige consumptie belangrijk is. Het is de Europese Unie die de campagne met subsidie ondersteunt.
Laatste nieuws
-
Duitse biercultuur vernieuwt om bij te blijven | 14 jul 2025
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025