AUSTRALIË – Leeftijd: 30+, geslacht: vrouw. Dit is de specifieke doelgroep waar Truvée zich op richt, een reeks wijnen gemaakt voor én door vrouwen. Het Australische Treasury Wine Estates (TWE) nam begin dit jaar Diageo’s wijnportfolio over en kreeg dit merk erbij. Een nieuwe uitdaging voor het bedrijf, vertelde eigenaar Michael Clarke bij de herlancering van Truvée, want het betekent dat TWE zich aan ‘women-branding’ gaat wagen. De wijnen zijn gemaakt door de McBride Sisters, twee halfzussen die los van elkaar zijn opgegroeid in de buurt van wijngaarden in de nieuwe wereld. De één in Monterey, Californië, de ander in Marlborough, Nieuw-Zeeland. Andréa en Robin vonden elkaar in 1999. Onder McBride Sisters maken zij sinds die tijd wijnen van variëteiten uit beide gebieden, gericht op de vrouwelijke consument. Tot voor kort waren de sauvignon blancs, chardonnays en andere varianten alleen in de VS te koop, maar daar komt nu verandering in. Eerst mag de Australische markt kennismaken met de wijnen, daarna volgen Europa en Azië. De ‘women-branding’ betekent overigens niet dat Truvée verboden is voor mannen. Zij mogen, aldus Clarke, best een glaasje meedrinken.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025