AUSTRALIË – Leeftijd: 30+, geslacht: vrouw. Dit is de specifieke doelgroep waar Truvée zich op richt, een reeks wijnen gemaakt voor én door vrouwen. Het Australische Treasury Wine Estates (TWE) nam begin dit jaar Diageo’s wijnportfolio over en kreeg dit merk erbij. Een nieuwe uitdaging voor het bedrijf, vertelde eigenaar Michael Clarke bij de herlancering van Truvée, want het betekent dat TWE zich aan ‘women-branding’ gaat wagen. De wijnen zijn gemaakt door de McBride Sisters, twee halfzussen die los van elkaar zijn opgegroeid in de buurt van wijngaarden in de nieuwe wereld. De één in Monterey, Californië, de ander in Marlborough, Nieuw-Zeeland. Andréa en Robin vonden elkaar in 1999. Onder McBride Sisters maken zij sinds die tijd wijnen van variëteiten uit beide gebieden, gericht op de vrouwelijke consument. Tot voor kort waren de sauvignon blancs, chardonnays en andere varianten alleen in de VS te koop, maar daar komt nu verandering in. Eerst mag de Australische markt kennismaken met de wijnen, daarna volgen Europa en Azië. De ‘women-branding’ betekent overigens niet dat Truvée verboden is voor mannen. Zij mogen, aldus Clarke, best een glaasje meedrinken.
Laatste nieuws
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025
-
ProWein 2025 blijft toonaangevende internationale vakbeurs ondanks stevige concurrentie | 19 mrt 2025