FRANKRIJK – Wijn in een mix? Misschien is dat wel dé manier om de doelgroep 18 tot en met 30 te interesseren voor het label Vin de France. De organisatie die zich sterk maakt voor deze classificatie, Anivin, is daarvan overtuigd en wil deze zomer de jongere consument met cocktails voor zich winnen. Vin de France bestaat sinds 2009 en kent minder strenge regels dan de meeste benamingen. Zo mogen de producenten druiven uit meerdere regio’s gebruiken en kunnen ze meer variëren met druivensoorten. Juist vanwege die vrijheid kunnen zij het zich permitteren om out of the box te denken. De cocktail-trend biedt genoeg inspiratie om met de wijnen met het rood-wit-blauwe label aan de slag te gaan. Een hippe Instagram-campagne moet de doelgroep naar smakelijke recepten leiden.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025