FRANKRIJK – Wijn in een mix? Misschien is dat wel dé manier om de doelgroep 18 tot en met 30 te interesseren voor het label Vin de France. De organisatie die zich sterk maakt voor deze classificatie, Anivin, is daarvan overtuigd en wil deze zomer de jongere consument met cocktails voor zich winnen. Vin de France bestaat sinds 2009 en kent minder strenge regels dan de meeste benamingen. Zo mogen de producenten druiven uit meerdere regio’s gebruiken en kunnen ze meer variëren met druivensoorten. Juist vanwege die vrijheid kunnen zij het zich permitteren om out of the box te denken. De cocktail-trend biedt genoeg inspiratie om met de wijnen met het rood-wit-blauwe label aan de slag te gaan. Een hippe Instagram-campagne moet de doelgroep naar smakelijke recepten leiden.
Laatste nieuws
-
Nieuwe druiven geven wijnbouw toekomst onder druk van klimaatverandering | 27 nov 2025
-
Hennessy en LeBron James brengen samen unieke V.S.O.P limited edition uit | 26 nov 2025
-
Wat heeft klei met wijn te maken en welke invloed heeft het | 25 nov 2025
-
Black Friday kans of valkuil? | 24 nov 2025
-
Alcoholreuzen zien 830 miljard dollar verdampen door veranderend drinkgedrag | 24 nov 2025
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
