NOORD-SCHARWOUDE – Vorig jaar was een van de speerpunten om ervoor te zorgen dat jongeren uit zichzelf hun ID gaan laten zien als zij alcohol willen kopen. Dat heeft gewerkt. Volgens Ron Andes, voorzitter van de Koninklijke SlijtersUnie (KSU), merken verkopers dat jongeren in toenemende mate hun ID al klaar houden. Toch is extra aandacht voor de verplichte leeftijdscontrole geen overbodige luxe; vandaar dat ook dit jaar weer de landelijke actieweek NIX zonder ID wordt gehouden. Deze is donderdag van start gegaan en loopt tot 14 september. Via de link nix18.nl/toolkit-extern is nieuw promotiemateriaal te downloaden, zoals posters, baliebordjes en plafondhangers.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025