SCHOTLAND – De van oorsprong Schotse brouwerij BrewDog staat bekend om haar spraakmakende acties maar heeft op een van de laatste reclame-uitingen toch een hoop commentaar gekregen. Want vloeken, dat hoeft nou ook weer niet. Veel brouwerijen hebben de weg ingezet naar een CO2-neutrale productie, maar BrewDog kondigde enige tijd geleden trots aan dat het de eerste brouwerij is met een CO2-negatief resultaat. Die bewering werd kracht bijgezet met een aantal billboards en advertenties, met de tekst: ‘F**k You CO2’. Het hier weggebliepte woord ging deels schuil achter een blikje bier. De Britse Reclamecode commissie kreeg 25 klachten. De brouwerij dacht aan alle richtlijnen te voldoen, maar de waakhond vond toch dat deze voor een breed publiek zichtbare reclame niet kon. De reactie van mede-eigenaar James Watt zullen we hier niet herhalen. Het was in elk geval zonder blad voor de mond en precies wat we van de eigenzinnige man konden verwachten. Volgens Watt heeft de mensheid in de grootste klimaatcrisis ooit, wel wat beters te doen.
Laatste nieuws
-
Duitse biercultuur vernieuwt om bij te blijven | 14 jul 2025
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025