SCHOTLAND – De van oorsprong Schotse brouwerij BrewDog staat bekend om haar spraakmakende acties maar heeft op een van de laatste reclame-uitingen toch een hoop commentaar gekregen. Want vloeken, dat hoeft nou ook weer niet. Veel brouwerijen hebben de weg ingezet naar een CO2-neutrale productie, maar BrewDog kondigde enige tijd geleden trots aan dat het de eerste brouwerij is met een CO2-negatief resultaat. Die bewering werd kracht bijgezet met een aantal billboards en advertenties, met de tekst: ‘F**k You CO2’. Het hier weggebliepte woord ging deels schuil achter een blikje bier. De Britse Reclamecode commissie kreeg 25 klachten. De brouwerij dacht aan alle richtlijnen te voldoen, maar de waakhond vond toch dat deze voor een breed publiek zichtbare reclame niet kon. De reactie van mede-eigenaar James Watt zullen we hier niet herhalen. Het was in elk geval zonder blad voor de mond en precies wat we van de eigenzinnige man konden verwachten. Volgens Watt heeft de mensheid in de grootste klimaatcrisis ooit, wel wat beters te doen.
Laatste nieuws
-
Tekort aan blik (alweer) | 10 aug 2022
-
Britse retail verkoopt meer tequila | 08 aug 2022
-
5 augustus: Wereldbierdag | 05 aug 2022
-
Ambitieuze plannen Spaanse wijnindustrie | 03 aug 2022
-
Bestel nu je tickets voor de DrankenbeurZ | 01 aug 2022
-
Flinke groei premium dranken verwacht | 29 jul 2022
-
Wijn voor Franse brandweermannen | 28 jul 2022