NOORD-SCHARWOUDE – Elke minuut slingeren we met z’n allen 3,5 miljoen foto’s de wereld in. Via Facebook, Instagram en Snapchat blijft geen moment meer onopgemerkt. Een onderwerp dat zich daar bij uitstek voor leent is gezellig samen wijn drinken, heeft ook de Britse drankendistributeur Bibendum bedacht. Met de lancering van de vernieuwde wijn-app Plonk wil het bedrijf een betrokken community van wijndrinkers creëren, dat net zo populair wordt als de bekende social-media platforms. De app biedt gebruikers de mogelijkheid om foto’s van een gezellig drinkmoment vast te leggen, samen met informatie over de wijn. Ben je vergeten hoe die lekkere wijn op dat ene strandfeest ook al weer heette, dan zoek je gewoon even terug in je fotogalerij. Door de informatie en foto’s te delen, zijn ook andere wijnliefhebbers op de hoogte. Volgens de makers verschilt Plonk van andere wijn-apps doordat het wijnmoment gekoppeld wordt aan de informatie. Omdat we ons dat moment vaak nog wel herinneren, maar de naam of het wijnjaar niet meer, is de informatie op deze wijze gemakkelijker terug te vinden.
Laatste nieuws
-
Veuve Clicquot kiest voor pinot noir in La Grande Dame 2018 | 18 apr 2025
-
LVMH ziet sterke daling in verkoop van spirits | 17 apr 2025
-
Oudste Ierse whiskey ooit gebotteld | 16 apr 2025
-
Alcohol uit koffiedik | 15 apr 2025
-
Uniek bierblik voor Go Ahead Eagles | 14 apr 2025
-
Bier in blik | 11 apr 2025
-
Zware regenval legt Buffalo Trace Bourbon plat | 10 apr 2025