NOORD-SCHARWOUDE – Rémy Cointreau heeft het eerste kwartaal van 2017 afgesloten met een ‘super-winst’. Terwijl de omzet groeide met 4,2%, is de operationele winst met 26,7% gestegen. Dit is onder meer te danken aan de populariteit van cognac in China. Onder de streep bleef er 190 miljoen euro over. De mooie rapportcijfers van de Franse drankenfabrikant hebben ook hun weerslag op de financiën van Lucas Bols, die gisteren tegelijk met Rémy Cointreau de resultaten over het gebroken boekjaar (april 2016/maart 2017) presenteerde. De twee werken sinds eind vorig jaar samen in het merk Passoã. Deze likeur leverde Bols vorig jaar meer dan 5 miljoen euro aan omzet op. De totale omzet groeide met 10,8% naar 80,5 miljoen euro. De nettowinst steeg met ruim 28% naar 15,1 miljoen euro, wat niet alleen te danken was aan de eigen groei en de goede prestaties van Passoã, maar tevens aan een eenmalige belastingmeevaller.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025