AMERIKA – Met een bekende naam kom je in wijnland heel ver. De Amerikaanse rapper Post Malone heeft dat ondervonden toen hij deze week zijn eigen rosé uit de Provence op de markt bracht. In twee dagen tijd werden er via een online platform 50.000 flessen van verkocht. Maison No.9 heet de kaskraker, die de rapper samen met onder andere wijnmaker Alexis Cornu maakte en waarvoor hij regelmatig naar de Provence afreisde. Met beroemdheden als Bon Jovi en ‘Brangelina’ als voorgangers, had de zanger van hits als Rockstar en Better Now misschien wel kunnen zien aankomen dat dit een succes zou worden. De pre-sales was alleen voor de Amerikaanse markt. Maar daar waren genoeg liefhebbers te vinden, ook voor flessen á (omgerekend) 20 euro het stuk.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025