GROOT-BRITTANNIË – Cider is eigenlijk hartstikke hip en het wordt tijd dat de consument dat gaat ontdekken. Met die insteek zijn meer dan dertig producenten in het Verenigd Koninkrijk een gezamenlijke campagne gestart. Het gaat best goed met cider; zeker op dorstige dagen. Toen Groot-Brittannië net als Nederland in een hittegolf zat, vloog de sappige drank de winkels uit, zo blijkt uit cijfers van Nielsen. Maar eigenlijk zit cider als sinds de corona-uitbraak in de lift. Tijd dus om door te pakken. De kersverse campagne van de ciderindustrie richt zich op drie pijlers: diversiteit (zowel in soorten als drinkmomenten), ‘community’ (zowel telers en het rijke erfgoed als cider clubs) en het milieuvriendelijke karakter. Met #DiscoverCider valt er de komende drie maanden een hoop te beleven, van proeverijen en het delen van verhalen tot een speciale tour van ambassadeur ‘Cider George’.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025