GROOT-BRITTANNIË – Cider is eigenlijk hartstikke hip en het wordt tijd dat de consument dat gaat ontdekken. Met die insteek zijn meer dan dertig producenten in het Verenigd Koninkrijk een gezamenlijke campagne gestart. Het gaat best goed met cider; zeker op dorstige dagen. Toen Groot-Brittannië net als Nederland in een hittegolf zat, vloog de sappige drank de winkels uit, zo blijkt uit cijfers van Nielsen. Maar eigenlijk zit cider als sinds de corona-uitbraak in de lift. Tijd dus om door te pakken. De kersverse campagne van de ciderindustrie richt zich op drie pijlers: diversiteit (zowel in soorten als drinkmomenten), ‘community’ (zowel telers en het rijke erfgoed als cider clubs) en het milieuvriendelijke karakter. Met #DiscoverCider valt er de komende drie maanden een hoop te beleven, van proeverijen en het delen van verhalen tot een speciale tour van ambassadeur ‘Cider George’.
Laatste nieuws
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025