GROOT-BRITTANNIË – Cider is eigenlijk hartstikke hip en het wordt tijd dat de consument dat gaat ontdekken. Met die insteek zijn meer dan dertig producenten in het Verenigd Koninkrijk een gezamenlijke campagne gestart. Het gaat best goed met cider; zeker op dorstige dagen. Toen Groot-Brittannië net als Nederland in een hittegolf zat, vloog de sappige drank de winkels uit, zo blijkt uit cijfers van Nielsen. Maar eigenlijk zit cider als sinds de corona-uitbraak in de lift. Tijd dus om door te pakken. De kersverse campagne van de ciderindustrie richt zich op drie pijlers: diversiteit (zowel in soorten als drinkmomenten), ‘community’ (zowel telers en het rijke erfgoed als cider clubs) en het milieuvriendelijke karakter. Met #DiscoverCider valt er de komende drie maanden een hoop te beleven, van proeverijen en het delen van verhalen tot een speciale tour van ambassadeur ‘Cider George’.
Laatste nieuws
-
Topwijnen gestolen in Toscane | 27 mrt 2025
-
Dutch Beer Challenge | 26 mrt 2025
-
Carlsberg nieuwe sponsor van UEFA | 25 mrt 2025
-
EU stelt extra importheffing op VS uit | 24 mrt 2025
-
Britse drempel voor alcoholvrij bier verhoogd | 21 mrt 2025
-
Limburgs Wijnbouwcongres 2025 | 20 mrt 2025
-
ProWein 2025 blijft toonaangevende internationale vakbeurs ondanks stevige concurrentie | 19 mrt 2025