NOORD-SCHARWOUDE – Het online wijnkanaal verovert steeds meer terrein, maar hoe snel gaat dat eigenlijk? Dat hangt er maar net vanaf waar je woont, zo blijkt uit cijfers over het afgelopen jaar. Volgens het Wine Report van investeringsadviseur Cross Border Growth Capital en wijnplatform Vino.com ligt het aandeel in Nederland nu op 9,8%. In 2015 was dat nog 2,5%. Daarmee hebben wij ten opzichte van het Verenigd Koninkrijk een flinke inhaalslag gemaakt. Daar lag het aandeel zeven jaar geleden op 10,1% en nu op 11,9%. Frankrijk zag een kleine verdubbeling in drie jaar tijd en zit nu op 9,9%. In Spanje, Duitsland en Italië is het online drankkanaal nog een stuk kleiner met een aandeel van 1,7 tot 4% op de totale omzet, aldus de rapporteurs.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025