NOORD-SCHARWOUDE – Het online wijnkanaal verovert steeds meer terrein, maar hoe snel gaat dat eigenlijk? Dat hangt er maar net vanaf waar je woont, zo blijkt uit cijfers over het afgelopen jaar. Volgens het Wine Report van investeringsadviseur Cross Border Growth Capital en wijnplatform Vino.com ligt het aandeel in Nederland nu op 9,8%. In 2015 was dat nog 2,5%. Daarmee hebben wij ten opzichte van het Verenigd Koninkrijk een flinke inhaalslag gemaakt. Daar lag het aandeel zeven jaar geleden op 10,1% en nu op 11,9%. Frankrijk zag een kleine verdubbeling in drie jaar tijd en zit nu op 9,9%. In Spanje, Duitsland en Italië is het online drankkanaal nog een stuk kleiner met een aandeel van 1,7 tot 4% op de totale omzet, aldus de rapporteurs.
Laatste nieuws
-
Tekort aan blik (alweer) | 10 aug 2022
-
Britse retail verkoopt meer tequila | 08 aug 2022
-
5 augustus: Wereldbierdag | 05 aug 2022
-
Ambitieuze plannen Spaanse wijnindustrie | 03 aug 2022
-
Bestel nu je tickets voor de DrankenbeurZ | 01 aug 2022
-
Flinke groei premium dranken verwacht | 29 jul 2022
-
Wijn voor Franse brandweermannen | 28 jul 2022