NOORD-SCHARWOUDE – Het online wijnkanaal verovert steeds meer terrein, maar hoe snel gaat dat eigenlijk? Dat hangt er maar net vanaf waar je woont, zo blijkt uit cijfers over het afgelopen jaar. Volgens het Wine Report van investeringsadviseur Cross Border Growth Capital en wijnplatform Vino.com ligt het aandeel in Nederland nu op 9,8%. In 2015 was dat nog 2,5%. Daarmee hebben wij ten opzichte van het Verenigd Koninkrijk een flinke inhaalslag gemaakt. Daar lag het aandeel zeven jaar geleden op 10,1% en nu op 11,9%. Frankrijk zag een kleine verdubbeling in drie jaar tijd en zit nu op 9,9%. In Spanje, Duitsland en Italië is het online drankkanaal nog een stuk kleiner met een aandeel van 1,7 tot 4% op de totale omzet, aldus de rapporteurs.
Laatste nieuws
-
Veiling The Epicurean’s Atlas | 01 dec 2023
-
Staking Chivas Brothers gaat door | 30 nov 2023
-
Brussels Beer Challenge | 29 nov 2023
-
Ook in Groningen geen reclame op alcohol in de openbare ruimte | 28 nov 2023
-
Geen tweede verhoging accijns in Verenigd Koninkrijk | 27 nov 2023
-
Hoofdpijn voor Chivas Brothers | 24 nov 2023
-
Valse bommelding | 23 nov 2023