De Nederlandse consument doet steeds meer aankopen online. Van elke uitgegeven euro in de detailhandel is twintig cent online besteed, becijferde de Thuiswinkel Markt Monitor. De webshops hebben nu een aandeel van 13% van de totale retail-aankopen. De totale online consumentenbestedingen stegen in het tweede kwartaal met 11% naar 7,1 miljard euro. Tellen we de resultaten van het eerste kwartaal mee, dan komen we voor de eerste zes maanden van 2021 op een groei van bijna 20%. En het blijkt dat steeds meer mensen overstag gaan: in die periode kwamen er 1,2 miljoen nieuwe digitale shoppers bij. Bijna 60% van de kopers deed ten minste één aankoop via de smartphone. Voor het eerst is dat aandeel nu hoger dan bestellen via de computer, laptop of tablet.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025